Kino Konesera – marzec 2018

#Bydgoszcz

Przed nami kolejny miesiąc z Kinem Konesera. Partnerując projektowi zachęcam do zapoznania się z programem na miesiąc marzec.

05.03 Twój Vincent (2017), reż. Dorota Kobiela, Hugh Welchman

Tragiczna historia życia i śmierci jednego z najsłynniejszych malarzy wszech czasów – Vincenta van Gogha opowiedziana poprzez jego znakomite dzieła.

Twój Vincent to pierwsza na świecie pełnometrażowa animacja malarska. O życiu i kontrowersyjnych okolicznościach śmierci Vincenta van Gogha, opowiadają bohaterowie jego portretów. Intryga pozwala odkryć tajemnicę śmierci niedocenianego za życia artysty. Czy na pewno popełnił samobójstwo?

Widzowie będą mieli okazję zobaczyć obrazy, które znają i uwielbiają w zupełnie nowym wymiarze. Nowatorska technika animacji z wykorzystaniem specjalnie stworzonych na potrzeby produkcji Stacji Roboczych Animacji Malarskiej (PAWS) po raz pierwszy pozwala na zastosowanie animacji malarskiej na tak szeroką skalę i przeniesienie najsławniejszych dzieł van Gogha na ekran.

07.03 Jeszcze nie koniec (2017), reż. Xavier Legrand

Reżyser przygotowywał się sześć lat do tego filmu – dodając coraz to nowe elementy i wątki do scenariusza. Punktem wyjścia był rozwód głównych bohaterów, Miriam i Antoine’a, oraz walka kobiety o uzyskanie wyłącznej opieki nas synem. To kino społecznie zaangażowane mówiące o rozdźwięku pomiędzy prawem i pracą sądów a życiem zwykłych ludzi. Tematem wiodącym jest tu psychiczna i fizyczna przemoc. To że nie ma sprawiedliwości wszyscy wiemy, ale dlaczego nie ma odpowiednich paragrafów – pyta reżyser. RECENZJA TUTAJ

 

12.03 Trzy Billboardy za Ebbing, Missouri (2016), reż. Martin McDonagh

Małe miasteczko na amerykańskiej prowincji. Od morderstwa córki Mildred Hayes (nagrodzona Oscarem Frances McDormand) upłynęło kilka miesięcy, a lokalna policja nadal nie wpadła na trop sprawcy. Zdeterminowana kobieta decyduje się na śmiałe posunięcie: wynajmuje trzy tablice reklamowe na drodze wiodącej do miasteczka i umieszcza na nich prowokacyjny przekaz, skierowany do szanowanego przez lokalną społeczność szefa policji, szeryfa Williama Willoughby’ego (nominowany do Oscara Woody Harrelson). Gdy do akcji wkracza zastępca szeryfa, posterunkowy Dixon (Sam Rockwell) – niezrównoważony, porywczy maminsynek, któremu zarzuca się zamiłowanie do przemocy – starcie między Mildred Hayes a lokalnymi siłami porządkowymi przeradza się w otwartą wojnę. W pozostałych rolach: Abbie Cornish, Peter Dinklage, John Hawkes i Lucas Hedges. RECENZJA TUTAJ

14.03 Pełnia życia (2017), reż. Andy Serkis

Dramat biograficzny. Przed Robertem Cavendishem świat stoi otworem – zdolny, przystojny, żądny przygód. Wszystko zmienia się, gdy pojawia się wyniszczająca choroba. Lekarze dają mu trzy miesiące życia. Mężczyzna nie poddaje się. Postanawia wykorzystać czas, który mu pozostał, żeby pomóc innym. Andy Serkis w swoim reżyserskim debiucie opowiada historię człowieka, który zapisał się w historii jako jeden z pierwszych obrońców praw osób niepełnosprawnych. Światowa premiera odbyła się na MFF w Toronto. Film powstał w Imaginarium Studios, której właścicielami są Serkis i syn Roberta Cavendisha – Jonathan.


19.03 The Square (2017), reż. Ruben Ostlund

Christian (Claes Bang) ma wszystko pod kontrolą. Jest atrakcyjnym mężczyzną o wielkim uroku osobistym. Niedawno się rozwiódł i lubi wdawać się w niezobowiązujące romanse, a młoda amerykańska dziennikarka (Elisabeth Moss) może okazać się jego nowym trofeum. Na co dzień Christian jest dyrektorem prestiżowego muzeum sztuki nowoczesnej, co daje mu władzę i idealną pozycję społeczną. Do tego przykładnie opiekuje się córkami, jeździ kosztującą fortunę Teslą i wspomaga potrzebujących – zwłaszcza, jeśli nie wymaga to od niego zbyt dużego wysiłku. Jednak podczas przygotowań do premiery instalacji The Square, z którą wiąże ogromne nadzieje, utrzymanie starannie pielęgnowanego wizerunek okaże się być dla niego nie lada wyzwaniem. RECENZJA TUTAJ

26.03 Niemiłość (2017), reż. Andriej Zwiagincew

Małżeńskie życie Borysa i Żenii zmierza ku końcowi. Na każdym kroku dają sobie do zrozumienia, że mają się dość, przez co rzeczową rozmowę zastępują najczęściej karczemne awantury. Tym, co ich łączy, jest wystawione na sprzedaż mieszkanie i dwunastoletni syn. Żadne z nich nie poświęca jednak chłopcu większej uwagi, skupiając się wyłącznie na swoich potrzebach. Pewnego dnia młody Alosza znika. Ten kameralny, ale bardzo sugestywny portret współczesnej Rosji wyróżniony został w Cannes Nagrodą Jury. RECENZJA TUTAJ

 

28.03 The Place (2017), reż. Paolo Genovese

Psychologiczny thriller, w którym reżyser Paolo Genovese, podobnie jak w swoim poprzednim filmie – rewelacyjnej komedii obyczajowej Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie, bierze pod lupę moralność i mroczne tajemnice ludzkiej duszy. Tajemniczy mężczyzna codziennie siedzi przy tym samym stoliku w tej samej restauracji, rozmawiając z osobami, które przychodzą do niego po nietypową pomoc. Każdy z nich czegoś pragnie, ma marzenie trudne do spełnienia, jeśli w ogóle nie niemożliwe. Jednak dla mężczyzny wszystko jest wykonalne. „Możesz to osiągnąć”, powtarza każdemu. Ale warunkiem jest wykonanie specjalnego zadania, dzięki czemu najskrytsze życzenia się spełnią. Kim właściwie jest ten człowiek i kto wyznacza reguły tej dziwnej gry przy stoliku?